6 Mar 2011

TORUNUM BERKAY'IN 11 YAŞ DOĞUM GÜNÜ RESİMLERİ

TORUNUM BERKAY'IN DOĞUM GÜNÜ
PASTASINI   2 SAAT İÇİNDE HAZIRLADIM KEKİNİN PİŞMESİ  SÜSLEMESİ KISA SÜREDE OLDUĞU İÇİN  HATALARI VAR AMA ÇOK ŞİRİNDİ VE YAPMASI ÇOK ZEVKLİYDİ


ÇOK FARKLI VE DĞİŞİK ŞEYLER DÜŞÜNÜYORDUM AMA BAZI NEDENLERDEN DOLAYI OLMADI ANİ BİR KARARLA ACELE  VE 2 SAAT İÇİNDE HAZIRLADIĞIMIZ İÇİN FAZLA DETAYLI VE ÇEŞİTLİ OLMADI CANIM TORUNUM  BERKAY'IMA  SAĞLIKLI, UZUN ÖMÜRLER DİLİYORUM





TAVUK KÖFTESİ

MALZEMELER

750 gram tavuk kıyması
1 küçük soğan
7-8 diş sarımsak
1 yumurta
1 çay fincanı süt
1 çay fincanı galeta unu
1/2 çay bardağı sıvı yağ
Maydanoz
Karabiber, kimyon, tuz, pulbiber
1 çay kaşığı kabartma tozu
YAPILIŞI
Soğan ve sarmısak rendelenir, maydanozlar doğranır,
Diğer malzemelerle karıştırılıp yoğrulur. Bir, iki saat dinlendirilir ve şekil verilir.
Teflon tavaya az sıvıyağ konup kızartılır. Patates püresi ile servis yapılır.




KEREVİZ SALATASI


1 Adet kereviz 2 adet havuç 1 kase yoğurt 2 diş sarımsak 2 kaşık mayonez, ceviz

YAPILIŞI Sarımsaklar ezilir,yoğurda ilave edilir 2 kaşık mayonezde eklenir kereviz ve havuçlar rendelenerek yoğurda katılır, cevizide ilave edilerek karıştırılır,biraz dinlendirilip soğuk servis yapılır.




MAYALI MİDYE POAÇA




MALZEMELER

1,5 su bardağı süt

1 çay bardağı sıvıyağ

2 adet yumurta (yumurtanın birinin sarısı ayrılacak üstüne sürmek için )

1 tatlı kaşığı toz şeker

1/2paket instant maya

1 tatlı kaşığı tuz

600 gram un

1 paket tereyağ (oda ısısnda yumuşak)

Beyaz peynir ,maydanoz (içmalzemesi)

YAPILIŞI

Süt hafif ılınır,Unun ortası açılır,tereyağ ve yumurtanın birinin sarısı hariç bütün malzemeler katılıp hamur yoğurulur, hamur 12 parçaya bölünür, her parça pasta tabağı büyüklüğünde açılır,her katı tereyağ ile yağlanıp üst üste konur, en son katı yağlanmaz, açabildiğimiz kadar ince açıp kalan tereyağı ile yağlanıp rulo yapılır, buz dolabında 2-3 sat bekletilir, dolaptan çıkarttığımız hamurumuz 1 santim kalınlığında kesilip inceltilir, içine istenen harç konulup poaça gibi kapatılıp üzerlerine yumurtanın sarısı sürülür, en az 1 saat mayalandırılır . Isıtılmış 200 derece fırında pişirilir, fırından çıkan poaçaların üzerlerine bir tepsi kapatılıp biraz dinlendirilip sıcak servis yapılır.


14 yorum:

yildiz dedi ki...

Delikanliyi tebrik ediyorum.
Yeni yasi hayirli olsun,daha nice güzel yillari yaninizda gecirsin.
iyi pazarlar diliyorum

mutfagabuyrun dedi ki...

berkaya nice sağlıklı uzun seneler diliyorum arkadaşım.herşey çok güzel olmuş bence.ellerinize sağlık.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Allah saglikli, mutlu, bol basarili uzuuun ömür versin torununa. Pastan cok güzel olmus, tabii diger hazirliklarinda ellerine saglik....
Mutlu pazarlar diliyorum+Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm çok başarılı bir çalışma olmuş bence kutlarım seni:))
sevgili Berkay ne de güzel gülümsemiş mutluluktan:)

Unknown dedi ki...

Ablacığım yakışıklı Berkay'a sağlıklı,huzurlu,başarı ve mutluluk dolu güzel bir ömür dilerim.41 kere
maşallah sana ellerin dert görmesin pasta süper.Sende süpersin öpüyorum.

emelce yemek dedi ki...

2 saatte daha ne olsun,bu menü icin bütün gün ugrasip,beceremeyenler var. berkaya da nice mutlu saglikli yillar.

Adsız dedi ki...

Arkadaşım ellerine sağlık,iki saatte nasıl yetiştirdin valla bravo.Doğum gününüz kutlu olsun,nice yaşlara :))
Cevver

Nilgün dedi ki...

Hiç de 2,5 saate hazırlanmış gibi değil. Enfes görünüyor. Torununuzun yeni yaşı kutlu olsun. Başarılı, sağlıklı bir ömür onu kucaklasın. Görüşmek dileği ile, iyi haftalar..

Unknown dedi ki...

2 saatte böyle güzel bir pasta hazırlamışsanız daha uzun sürede neler yaparsınız düşünemiyorum bile...
Harika görünüyor.
Yakışıklıyada Allah uzun bir ömür nasip etsin.
Doğum günü kutlu olsun.
Sevgiler.

► Hobihane ◄ dedi ki...

Berkaya nice yıllar diliyorum pastasıda çok afilli yani =)))

Gönülünce dedi ki...

Sevgili Berkayın yeni yaşı kutlu olsun...Gülen yüzü hep gülsün inşallah (maşallah çok tatlı)...Pasta ve ikramlar bence süper olmuş...Ellerinize emeklerinize sağlık...

Sevgiler...

Gülcan dedi ki...

daha nice mutlu yıllara inşallah.

Ferkay dedi ki...

Berkay a sağlıklı mutlu uzun bir yaşam diliyorum canım.
Pastan harika kusur falan arama, ellerine sağlık
Sevgiler..

tombikasci dedi ki...

2 saatte bu pasta mükemmellll
tombikasci.blogspot.com