27 May 2013

AJVAR SOS,KÖZ PATLICAN VE KIRMIZI BİBER SOS


MALZEMELER

1 kg kırmızı biber,

1 kg patlıcan,

1 kg domates,

1 adet soğan,

8-10 adet sarımsak,
öncelikle patlıcanlar ve kırmızı biberler köz matikte veya fırında közlenir,kabukları soyulur ve rondodan geçirilir,
domatesler de temizlenip rondodan geçirilir,
soğan ve sarımsaklar ince doğranır (ben rondodan geçirdim),derin bir tencereye soğan,sarımsak ve sıvıyağ konur bir müddet kavrulur
**bu sos etrafa çok sıçrıyor bu yüzden ben derin düdüklü tencerede kavurdum,cam kapaksıvıyağ olarak da sızma zeytinyağı ve az miktarda fındık yağı kullandım*
soğanların üstüne domatesler de konur,bir müddet daha kaynatılır,
patlıcan ve biber püresi de ilave edilir,
kaynamakta olan harcın içine bir miktar tuz konur
karabiber,kimyon,kuru nane ve pul biber ilave edip yıkanıp kurulanmış cam şişelere doldurdum,kapaklarını da kaynatıp kuruladım ve şişeleri sıkıca kapatıp ters çevirip üstünü örtü ile kapattım
NOT:Susam çörek otu arkadaşımızın tarifini denemiş çok beğenmiştim şimdi tam zamanı sizlerde
yapıp bu güzel lezzeti tadın tarifi aynen yazdım .Kendisi rahatsız dualarınızı esirgemeyin acil şifalar arkadaşım. http://susamcorekotu.blogspot.com/2011/10/ajvar-soskoz-patlican-ve-kirmizi-biber.html






3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık canım.arkadaşımızada acil şifalar diliyorum.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Yapıp Tatmak lazım :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ergülüm nefis birşeydir.. ama ismini yabancıladım !!

allah acil şifalar versin çok üzüldüm..